تحقیق درهای جانبی خودرو
پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۰ ق.ظ
تحقیق درهای جانبی خودرو
فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 86 کیلوبایت
قیمت: 4500 تومان
دانلود تحقیق در مورد درهای جانبی خودرو،
در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
صنعت خودرو از صنایعی می باشد که در آن، تقریباً تمامی روش های مهندسی بکار گرفته می شود و حجم عظیمی از عملیات در آن صورت می گیرد تا محصول مورد نظر ساخته شود.
در کشورهای پیشرفته اغلب کارخانجات خودرو سازی، به سوی مکانیزه کردن عملیات اصلی مونتاژ در خط تولید کارخانه پیش می روند و قطعاتی که در خودرو استفاده می شود را به شرکت هایی که از لحاظ کیفی و کمی مورد تأیید آن ها می باشند، می سپارند. در نتیجه قطعات به صورت آماده از این شرکت ها به کار خانه اصلی وارد می شود و در آن جا به هم مونتاژ شده و محصول نهایی تولید می شود.
در شرکت ایران خودرو نیز در سال های اخیر به همین صورت عمل می شود و اکثر قطعات خودرو از قبیل محورها، بدنه و سایر قطعات موتور و قطعات تزئینی داخل و خارج خودرو از شرکت هایی که زیر مجموعه ای از آن شرکت هستند، به این شرکت وارد می شوند و در سالن های تولید، فقط به تولید قطعات اصلی پرداخته می شود. قسمت بدنه سازی استقلال بیشتری نسبت به سایر قسمت های کارخانه دارد و همچنان تمامی مراحل ساخت در خود کارخانه انجام می شود. در این قسمت ورق ساده از شرکت های فولادسازی به کارخانه آورده می شود که قبلا از کشورهای برزیل و هند وارد می شد، ورق مورد استفاده در قطعه مورد نظر که ممکن است شامل شاسی یا اسکلت اصلی خودرو ویا درب کاپوت و صندق و درهای جانبی سرنشین ها یا گلگیرها و سقف باشد، فرق می کند. به لحاظ ضخامت و استقامت (کشش سطحی) به عنوان نمونه ورقی که رویه در آن ساخته می شود، 0/75 میلیمتر ضخامت دارد و ورقی که از آن تقویت های در ساخته می شود (اسکلت داخلی)، 2/1 میلیمتر ضخامت دارند.
ضخامت ورق بدنه بستگی به عواملی چون وزن استحکام خودرو دارد. در تولیدات قدیم ایران خودرو، از ورق هایی با ضخامت بیشتر استفاده می شد، ولی در تولیدات جدید این شرکت ضخامت از 1 میلیمتر به0/75 میلیمتر رسیده است. این تغییر دلایل مختلفی دارد که نتیجه آن کاهش وزن کلی خودرو و افزایش در بازدهی موتور و مصرف کمتر سوخت می باشد. از طرفی ملاحظات اقتصادی در نظر گرفته شده است، اما از مقاومت و استحکام آن کاسته شده است.
در خط تولید بدنه سازی پیکان از ورق تولید شده فولاد اصفهان استفاده می شود، ولی برای تولید پژو از مشابه خارجی استفاده می شود تا با انعطاف خوبی که دارند، در مراحل پرس از تولید ضایعات ناشی از پارگی یا اصطلاحاً ترکیدن ورق جلوگیری شود.
مراحل ساخت درهای جانبی خودرو پیکان:
در قسمت بدنه سازی اولین عملی که روی ورق انجام می شود، پرس می باشد. دستگاه های پرس که به این منظور استفاده می شوند، از سیستم های هیدرولیکی جهت اعمال نیرو و فشار به قالب های پرس بهره می برند. کار سیستم های هیدرولیکی بر اصل فشار روغن می باشد که روغن پشت پیستون ها قرار گرفته، به آن ها نیرو وارد کرده، باعث فشار فک متحرک دستگاه به فک ثابت که همان میز دستگاه پرس است، می شود. برای تولید قطعات مختلف از دستگاه های پرس در اندازه های مختلف استفاده می شود، مثلاً برای تولید قطعاتی مثل قاب چراغ یا هواکش اتاق و هم چنین تقویت ها، از دستگاه پرس سبک استفاده می شود و برای تولید بزرگ از دستگاه های پرس سنگین استفاده می شود ...